söndag 10 februari 2008

Kort: Du & jag

Premiärkortet i bloggen blir ett alla hjärtans dag-kort som är superenkelt att göra! :)

Så här gjorde jag:
Ugglorna från Berta Stamps är svagt färglagda med stämpelfärg (använd dem med pensel och lite vatten - funkar som lite mer färgstarka akvarellfärger!). Blöt upp pappret lite innan med penseln, och färglägg i sektioner mha de tryckta linjerna, så får du en fin färgläggning. Papper kan man förstås välja som man vill, jag gillar prickigt. Dessutom ville jag att ugglorna, texten och hjärtanen skulle vara i fokus så jag valde ett ganska lugnt papper. Jag har använt prickarna till att "sy" i - dvs ritat en liten prick och sen dragit streck emellan. Hjärtanen sitter på 3D-kuddar och så har jag ritat med lite svart tusch på kanten för att få dem att poppa ut ännu mer. Texten är handskriven. Här ser ni en detalj på den (varsågod att sno den om ni vill ;)):


Önskar alla en skön söndag!

5 kommentarer:

Evelina sa...

Hej! Vad kul att du hittade in till mig. Du är SÅ välkommen tillbaks :-) Här var ju inte heller så tokigt precis ;-) Underbart kort och jättehärliga!!! stämplar. De hade jag missat, så jag måste genast kolla in detta lite närmare... På återseende...

Theresa/Tette sa...

Vilket fint kort, Karin! Det blev snyggt med färgläggning och stämplen är ju för härlig!

LadyDi sa...

Tjusigt Karin! Kul att du skaffat en blogg. Det ska bli spännande att se dina alster framöver. Kram D

Turid Mari sa...

Så søtt kort :)
Blir heilt matt av de som klare å tegne så bra på frihånd.. ikke akkurat min sterke side for å si det sånn.. Detta va kjæmpesøtt da :)

Klem fra Turid :)

Sofie sa...

Åhh vilken härligt kort och ugglorna är ju bara för underbara!